Aku tahu anjang sakit tp aku x tau sejauh mana sakit tu. aku selalu perasan cawani punye status kdg2 sedeh. Tp aku x pasti sejauh mana kesedihan tu. sbb die sndri cuba sembunyikan kesedihan tu. kami rapat dr kecik sbb kami sepupu. Member main sama2. Ble da besa, masih rapat cuma tak mcm dulu sbb aku jauh dr dorg. Ye, ble cawani sedeh sbb anjang sakit, aku rase nk sgt ade disisi die. Membelai dgn kata2 semngat spya die boleh memberi sedikit kekuatan pd anjang. Anjang dulu sgt ceria orgnya tp sejak sakit ketawanya makin kurang. Mungkin ini yg terbaik dr Allah. Bkn mungkin. Pasti. Pasti ini yg terbaik dr Ilahi. Dan aku hanya disini. Melihat dr jauh. Kdg2 aku cuba korek dr mak, k.yong, fadilah, abg jemai. Tp ternyata aku tak dpt merasakan apa yg mereka rasa hasil dr pemerhatian mereka. Cawani.. Walaupon kte xde kt msia, ketahuilah kte sntiasa mndoakn yg terbaik tok anjang. Kte tau kamu agak cengeng kalau nk compare dgn mastura and salea. Tp demi anjang, cubalah utk berlagak kuat spy anjang jugak boleh kuat sprt anak ksyngannya ini. Just like pak anjang. Pizah kate die penah sembang dgn pk anjang. Pk anjang pon cuba utk kuat ble berdepn dgn anjang. Sweetnye pk anjang kan. Suatu ketika dulu, Allah pernah mnguji fadilah. Dan sekarang ujian tu tok kamu. Dan suatu hari nnt akan tiba giliran kite plak. Keatas sesiapapon ujian itu, ketahuilah ujian dr Allah adlh tanda kasih sygNya pd kita. Tanda Allah masih mahu memandang kita. Tanda Dia tidak mngabaikn kte. Be strong my dear cawani.
Dah 2 minggu rumah aku kt kg pandan tu xde air. Dan setiap kali aku call umah we talked about that. Twitter apis ngn cui pon selalu pasal tu. dan aku?? Masih disini dn air yg byk. Perasaan tak dpt tolong angkat air tu adlh satu perasaan yg sgt terok! Aku berasa x guna sbb xde bersama keluarga time susah!! Inilah cbrn yg aku mst lalui ats pilihanku sndri.
Allah, dewasakan kami.
No comments:
Post a Comment