Sunday, September 18, 2011

Baitul Muslim

aku jadi ralat, xbole concentrate, mengong2 sikit 2,3 hari ni lps kokuhakusareta. nantoiuka. suki kedo kowai. aku rse nk ckp pd die. tp tkot. sbb xtau knape aku mst ckp. so this entry would be for him.

aku bkn x suke kau. suke kau pon x gak sbb aku da x berani nk suke org in serious. wktu lps spm dulu aku suke kau btol2. mcm yg aku ckp b4 ni sbb aku rse kau sorg yg sgt berusaha and dats made me fall in love to u. tp wktu aku mcm bahagia gle ngn kau (aku rse mcm bercinta), aku x tenang. aku mcm buat itu x kene buat ini x kene. ala yg konon2 org kate mandi x basah, tido x lena sume tu la. aku x rse pon bnde tu best sbb aku mcm hidup dlm ketakutan. wktu tu aku bajet sbb aku xbgtau mk aku. then aku pon bgtau mk aku. rupenye mk aku lek je. die x kesa pon. die kate kalau da suke, suke je la. then kte proceed. tp aku still rse xbest, xtenang. then study aku teruk and we decided to break up. 

lps exam final exam kt aaj aku kapel plak ngn org lain. baik gak mcm kau tp kau lg baik kot. wktu aku ngn die aku bgtau awl2 pd mk aku. mknenye dr mula smpai g dating sume aku bgtau. mk aku mcm bese lek je. x kesa. tp aku still rse x best. tp this time aku tau. bkn masalah mk aku lg. its about ALLAH. 

aku perasan dlm aku hanyut dibuai perasaan tu hubungan aku ngn ALLAH x bagos. and aku rse berdosa sgt. rse ALLAH x suke aku. then ble ex-bf aku time tu buat salah sikit terus aku jd x suke gle and the day aku fly tu ktorg break off. 

ble kau kontek aku balik, aku selalu takot kalau2 kau ungkit psl dulu sbb aku malu. itu jahiliyah pd aku. tp aku gak yg x mngelak ble kau chat ngn aku. aku layan je chat ngn kau. and aku x expect plak kau bgtau aku kau tunggu aku (aku rse kau suke aku. xtau la kalau aku sbnanye perasan). mule2 aku rse mcm nk tolak mentah2. tp lps fikir balik2, aku rse nk serius bncg ngn mk aku. aku fikir kalau aku x kawen umur 24 cmne?? aku lupe yg jodoh sume tu ditangan ALLAH. 

mcm bese ble aku cte kt mk aku, mk aku rilek je. on je. tp kali ni lebih kepada happy sbb mk aku mmg rsau ble aku ni x hot. mk kate, kalau kau ajak kawen, kalau aku nk on je. mk kate kalau kau ajak bertunang, mk on je. mk kate lg kalau kau ajak kwn dulu, kwn je asalkan tau batas2. aku jd blur. aku rse nk kawen tp aku xtau kau bole terime aku ke x sbb aku skang bkn aku yg dulu. plus aku fikir kau nk sambung blaja aku xnk nyushkn kau kalau kte kene kawen awl. aku xnk kapel ngn kau. aku xrse aku bole jge batas especially soal hati. hubungan aku dgn ALALH cmne plak. aku tkot sgt. of coz sume2 ni bkn salah kau. exactly bkn salah kau. salah aku. so aku mmg xprefer tok kapel ngn sesape pon. aku bkn nk pkwe pon. aku nk suami je. 

tp lps aku buat2 blur, kau pon terus soh aku forget it and focus study. aku pon ok je tp lps tu aku jd mcm terfikir-fikir. xkn aku nk ckp ngn kau terus jom kawen sdgkn aku xtau matlamat prkhwinan kte same ke x. aku nk bina baitul muslim wpon aku tau aku blom perfect tok jd individu muslim tu sndri. tp kalau kau pon bermatlamat same, aku yakin kte same2 bole try bina. aku xpenah pon suke kau sbb kau da penah berjaye or not. it just bcoz kau seorg yg kuat usaha. so i believe kau pn akan berusaha tok bina baitul muslim. 

tp mslhnye.. aku xtau kau cmne.. aku xtau matlamat pkhwinan kau cmne.. aku xtau cmne nk kenal kau btol2.. ALLAH lead us.. 

No comments:

Post a Comment